איך לבחור אופניים

מדריך קניית אופניים

איך לקנות אופניים, או איך לבחור אופניים

אזהרה: פרידמן אינה אחראית לנאמר כאן או לכל נזק העלול לנבוע מהחלטות שהתקבלו על סמך מאמר זה.  כל המקבל החלטה לפי מאמר זה עושה זאת על אחריותו בלבד.

(השתמשנו בלשון זכר אך הכוונה לגברים ונשים כאחד)

החלטת לרכוש אופניים ואף הקצבת לכך סכום כסף מסויים. ההחלטה נבעה מרצון לעסוק ולהנות מפעילות גופנית, לשמור על איכות הסביבה, להתגבר על בעיות תחבורה שונות ועוד. ההחלטה הזאת נראית קלה יחסית לשאלה אילו אופניים לקנות והיכן לקנות אותם. סוגי האופניים רבים גם במסגרת התקציב שהחלטת עליו.  איזה סוג של אופניים לקנות, אופני הרים? אופני היבריד? אופניים מתקפלים? אופני עיר? ובכלל, מה עומד מאחורי שמות אלה, ועד כמה זה משפיע עליך בתור רוכב. יקל עליך לענות על שאלה זאת אם תענה על שלוש שאלות. ראשית, עליך לשאול את עצמך לאיזה צורך ישמשו האופניים; לנופש בימי חופשה או ככלי רכב יום יומי המשמש להגעה ממקום למקום?

שנית, עליך להבהיר לעצמך היכן תרכב על האופניים; בשטח או בעיר, על דרך סלולה, על שביל, במישור, במעלה/במורדות הרים עם/בלי מכשולים.  להלן הסוגים השונים של האופניים ליד כל סוג רשומים השימושים השונים של כל סוג אופניים. קרא את הרשימה ובחר את סוג האופניים המתאים ביותר עבורך. לאחר שהבהרת לעצמך איזה סוג של אופניים מתאים עבורך תוכל לרדת לפרטים הרלוונטיים לאותו סוג כגון חומר השלדה, סוג מעצורים, טיב ההילוכים וכדומה.

לאחר שענית לעצמך על שתי השאלות לעיל תצטרך להחליט היכן לרכוש את האופניים. האם בחנות המתמחה במותג מסויים (חנות היבואן), או בחנות אשר לה מותגים רבים של אופניים. סביר שבחנות של מותג מסוים תוכל לראות אופניים רבים של המותג הספציפי, ולקבל הסבר מקיף ומעמיק על המותג. לעומת זאת, בעסק המשווק מותגים רבים תוכל להשוות אופניים בעלי תכונות דומות בין המותגים השונים ולהגיע לתמורה הטובה ביותר עבור כספך.  ולבסוף עליך לזכור כי מאחורי כל מוצר שאתה קונה עומדים אדם או חברה האמורים לגבות את המוצר. על כן חשוב ממי אתה קונה. בחר בעסק עליו אתה סומך שייתן לך שירות ואחריות לאחר הקנייה. בהצלחה!

ביטוח יש להתייעץ עם איש מקצוע. פרידמן אינה אחראית למידע הנמסר כאן.
ניתן להוסיף ביטוח צד ג’ לאופניים לביטוח הדירה בעלות לא גבוהה.
ניתן לבטח את האופניים בבטוח מקיף (כנגד גנבה) לבטוח הדירה בעלות לא גבוהה.

 

 

 

רשימת סוגי האופניים

1. אופני הרים, אופני שטח Mountain Bike, MTB

הגדרה: אופני הרים או אופני שטח הם אופניים המיועדים לנסיעה בדרך שאינה סלולה.

שימושים: טיולים בטבע, פעילות נופש עם חברים או לבד. רכיבה אתגרית במורדות, רכיבה במעלה, רכיבה במקומות עם מכשולים שונים, רכיבה בשבילים.

מאפיינים: שילדה חזקה במיוחד, הילוכים מרובים (18 ומעלה), בולם זעזועים קדמי, בולם זעזועים אחורי. צמיגים רחבים ובעלי בליטות, קוטר הגלגלים “26, כידון אופקי ישר ונמוך מעט המאפשר רכיבה תוך כדי רכינה לפנים.

פרטים נוספים: בולמי זעזועים אחוריים נדרשים לרכיבה במקומות משובשים במיוחד או אם מכשולים. קיימים בולמי זעזועים שונים; בעלי קפיץ, בעלי בוכנת שמן, אוויר או שילב ביניהם. לרכיבה במורד דרוש קפיץ קדמי בעל אורך ארוך במיוחד. קפיץ אחורי הגם שהוא נותן נוחיות בנסיעה פוגם ביציבות על האופניים ואף עלול לקחת חלק מהאנרגיה של הדיווש.

2. אופני כביש Road Bike

הגדרה: אופני כביש הם אופניים המשמשים לרכיבה ספורטיבית מהירה בדרך סלולה.

שימושים: רכיבה על כבישים או במסלולים סלולים ייעודיים לצורכי ספורט תחרותי וטיולים.

מאפיינים: שילדה קלה ודקה, גלגלים דקים בעלי קוטר של “27, שימוש בחומרים קלים, הילוכים. כידון מתעקל כלפי מטה המאפשר רכיבה עם רכינה עמוקה לפנים.

3. אופניים מתקפלים Folding Bike

הגדרה: אופניים מתקפלים הם אופניים אשר אפשר לקפלם על מנת לקצר את אורכם וגובהם.

שימושים: סע ורכב, נסיעה בעיר על דרך סלולה. אכסון בתא המטען של רכב, הכנסת האופניים לרכבת, אחסון במקום קטן.

מאפיינים: גלגלים קטנים בדרך כלל בקוטר “20 או “16, צמיגים בעלי רוחב בינוני, צמיגים בעלי שטח פנים חלק, מפרקים רבים המשמשים לקיפול האופניים, ללא “רמה”. מספר מועט של הילוכים.

4. אופני עיר  City Bike, Hybrid Bike

הגדרה: אופני עיר או אופני כלאיים הם אופניים המיועדים לנסיעה בדרכים עירוניות סלולות למטרת הגעה ליעדים בעיר.

שימושים: נסיעה לסידורים, נסיעה לעבודה, נסיעה למקומות עם בעיות חניה, שימוש באופניים ככלי רכב על מנת להחליף את המכונית למטרות בריאות, הנאה ושמירה על איכות הסביבה

מאפיינים: דומים לאופני הרים, למעט הנקודות להלן: שילדה דקה יותר, פחות קשיחה וקלה יותר מאופני הרים, ללא בולם זעזועים אחורי ולעיתים גם ללא בולם זעזועים קדמי, גלגלים דקים יותר מאופני הרים אך רחבים יותר מאופני כביש, הצמיגים ללא בליטות או משלבים בליטות וחלק מרכזי חלק ללא בליטות. כסא רחב יותר ונוח יותר, מתקנים שונים לנשיאת חפצים כגון סבל או תיקים.

5. אופני שיוט Cruiser, Beach Cruiser

הגדרה: אופני שיוט הם אופניים המשמים לנסיעה נינוחה, איטית ונוחה על קו המים בחוף הים, או בדרך מישורית.

שימושים: רכיבה על חוף הים, נסיעה נינוחה ואיטית בעיר.

מאפיינים: שילדה מעוגלת, צמיגי “בלון” רחבים, צמיגים חלקים יחסית ללא בליטות, קוטר הגלגלים “26 מעצור רגל (טורפדו), כידון גבוה המאפשר ישיבה זקופה, כיסא רחב מאוד בדרך כלל עם קפיצים, אפשרויות נשיאת חפצים ומקומות אחסון.

לסקירת כלל המוצרים בתחום זה ולקבלת פרטים נוספים אודות מכשירים אלה או לצורך הזמנתם, צרו קשר בטלפון 03-6836911 

דילוג לתוכן